Felanmälan

Om något går sönder eller inte fungerar som det ska i din lägenhet, i tvättstugan eller i andra gemensamma utrymmen vill vi att du kontaktar oss så att vi kan åtgärda felet. Du kan logga in på vår hyresgästportal "Hogia Tenant Portal". På "Hogia Tenant Portal" kan du följa status på din felanmälan eller göra en ny. Första gången du loggar in på "Hogia Tenant Portal" som hyresgäst skapar du ett Hogia ID och loggar in. Därefter måste du verifiera dig som hyresgäst genom att ange hyresavinummer samt ditt personnummer. Du behöver endast verifiera.


Felanmälan skall i första hand ske via Hyresgästportalen eller via mail: felanmalan@lightfastigheter.se


Vid brådskande ärenden eller jour

070-888 33 66


  • Om där konstaterat att hyresgäst ligger till grund för felet av t. ex. oaktsamhet eller felaktigt handhavande debiteras denne för arbetstid och material.

Dessa alternativ kan du felanmäla via: